neljapäev, 23. aprill 2015

PIND - Alari (Papa) Janson.



PIND
Alari (Papa) Janson

ma olen pind
selline ühiskondlik pind
see kes vahetevahel torgib südames
või kes lihtsalt mädandatakse lihtsalt välja
kui on liiga kaua teile naha vahele pugenud
pind see on rohkem kui mühaklik kivi
mille vastu te varba lõhki lööte
ja mis siis naabri kapsaaeda kohe lendab
mina jään kauemaks

tean et pole mingi kaunike
keda ilaste mokkadega rikkad vanamehed
silmadega tiiravad
teadmata et poodiumil käivad
teise astme buliimikud
ma olen ikka rohkem tegija
ja valmistan ebamugavust
vaatamata teie religioossele
soolisele ja parteilisele kuuluvusele
selline veidi ebameeldivalt teistsugune teema
tõesti
ma ei tee vahet geil
ega ka musta kollase või valgenahalisel
saate aru
pind olen ju

mul pole mingit seost
teie riidekappide ja
seal jalgasirutavate skelettidega
selleks oleks nagu ikka vaja veidi lihalikumat ollust
kellest te korraliku poliitikuna enda naisele rääkida ei tahaks
ei ma ei hinga sellest
nagu ka sellestki et tegelikult teil on ükskõik
see rahvas
keda te teenima peaks
peaasi et pappi tuleks
selle sama vaeseks tehtud pööbli kaukast
kellest olete teehöövliga mitu korda üle sõitnud
ikka edasi ja jälle tagasi
tänan
minu kui pinnu tervist mingi teehöövel eriti ei koini

ei tõesti milleks olla kasvõi pinnuks silmas
mingile töötule
kodutule
vanurile
üksikemale
invaliidile
miinimumpalga saajale
nad on ju isegi ära piinatud
minu kui pinnu jaoks ei ole see huvitav
isegi nahast väljapugev väikeärimees
pole eriline kiusatus
õige demokraatliku riigi pinnuna
on mul õigus valida poliitikuid
ja neile võimalikult sügavale siseneda
mitte nagu need madalama poliitilise astme pugejad
kes parema positsiooni nimel on nõus peaga teile päraku
günekoloogilist uuringut korraldama
või pedofiilid ja vägistajad
keda nende kahjutusele viidates
võib mõne aasta pärast uuele ringile lasta
ma olen pind mitte pervert

ma ei taha teie käest mingit palka
nagu päästjad
politsei
meditsiinitöötajad
kooliõpetajad
seda nõuavad
ma olen teie sees pelgalt
vabatahtlikuse alusel
Isegi altkäemaks ja elamisloa pakkumine
muutuksid minu puhul naeruväärseks
sama naeruväärseks
nagu teie silmis kultuur
või selle riigi perifeeria asustus
aitab mõnest suuremast linnast küll eks ole
kui aus olla siis on mul see kama kõik
sest mina pinnuna olen lihtsalt olemas

minust te lahti ei saa
nagu nendest inimestest
kes teie loodud paradiisist
kiiresti mujale riikidesse on põgenenud
ma olen teie küljes teie sees kinni
kuni te lõpetate sügavatest aadetest valetamise
või kuni te enda loodud
imagoga läbi põlete
sest mina olen ühiskondlik pind
ja mädanemiseni on mul aega oodata

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar