teisipäev, 9. juuni 2015

AVALIK KIRI -- HR LAURI LUIK! - Neeme Sihv


Haapsalu. Foto: N. Sihv



Lp. Lauri Luik!

Lp Riigikogu Haapsalu raudtee toetusgrupi liikmed!

Lp Haapsalu raudtee toetajad!

Telesaade "Liiprid, mis võiksid kõnelda"! on kodanikuühiskonna projekt. Selle eesmärgiks on aidata kaasa Haapsaluga raudteega seonduva, selle ajaloo, taastamise jm tutvustamisele. Oluline osa on Haapsalu, Läänemaa, Hiiumaa ja Vormsi tutvustamisel ja näitamaks, kui ilusa kandi tooks raudtee lähemale kogu Eestimaa inimestele, rääkimata lääneregiooni inimeste sõiduvõimaluste, majandusliku võimekuse tõusu jm parandamisest. Minu osavõtt saatest on absoluutselt vabatahtlik  ja põhjuseks aidata noort saatetegijat, alustamaks tegevust telemeedias ning üksiti kasutades ära võimalust raudteega seonduva tutvustamiseks võimalikult paljudele inimestele. Kindlasti ei sõltu see mitte mingilgi moel minu erakondlikust kuuluvusest, kusjuures pean tõdena, et suurema osa tegevusajast ei olegi ma olnud ühegi erakonna liige. Tuletan ka meelde, et absoluutselt igal erakonnal oli võimalust mind kaasata oma tegevustesse asjade paremaks muutmisel Eestimaal.
Sama olulised on intervjuud kohalike inimestega ning poliitikutega, näitamaks, et inimesi, kes mõistavad selle raudtee taastamise mõttekust ja vajalikkust, on väga palju, loomulikult ka erakondlikust  kuuluvusest hoolimata. Haapsalu raudtee, nagu on väitnud ka väga paljud poliitikud, ongi erakonnaülene asi. Seda tõestas ka omaaegne riigile suunatud ühiskirja allkirjastamine Haapsalus, milles osales mitukümmend poliitikut, maa- ja omavalitsuste juhte jt.
Saate produtsent on ära teinud väga suure töö, hoolimata oma noorusest ja selgelt on tegemist missioonitundega. Ka minu eesmärgiks on missioonitunne, see on piisavalt vedav jõud! Ning saates osalemise oluline nüanss on ka see, et tõenäoliselt olen ma kõige paremini kursis Lää-ne-Eesti kodanikuühiskonna vajdustega, arvamustega js soovidega selles küsimuses, rääkimata reaalsetest teadmistest raudteest. Kõik kulud, mis on mul nii selle saate tegemisega, kui ka mitmeaastase muu tegevusega, kaasnenud, olen kandnud ise. Otse loomulikult ei pea ma vajalikuks selle pealt "teenida"!

Saate produtsent tegi just nüüd ettepaneku osalemiseks ja saatevõtetel kaasa löömiseks ka Haapsalu raudtee toetusgrupile ning selle juhile. Nüüdseks on selgunud, et hr Lauri Luik ei pea "saatejuhti normaalseks ega konstruktiivseks" ning ta ei suuda mõista "minu motiive"! Motiividest kirjutasin ma eespool, normaalsust kommenteerima ei hakka. Küll aga võin selgitada muud teemaga seonduvat. Kindlasti olen ma olnud võimalikult objektiivne ning alati lähtunud sellest, et igal poliitikul, hoolimata erakondlikust kuuluvusest, on võimalik saates (ja ka suhtlusmeedias) öelda välja oma arvamusi.
Lauri Luik on nõus saates osalema vaid siis, kui ma "vabandan avalikult oma ütlemiste eest suhtlusmeedias ning koristan ära selle avalikult laotatud sõnniku"! Seda pidi olema piisavalt palju, kus ma väidan, et Reformierakond on pigem selle raudtee vastu kui poolt. Oluline on aga see, et väited tekivad ikkagi millegi tegemisest või mittetegemisest, arvamustest meedias ning suhtlusmeedias jne. Üks neist lehtedest on hr Lauri Luige poolt tehtud toetusleht FB-s"Taastame Haapsalu Raudtee", kus ka muuhulgas olen oma arvamusi kirja pannud, ka selle kohta, et RE on pigem tõestanud oma vastalisust, kui ka sellest, et sel lehel ei ole lehe tegijad ehk Teie suhelnud neile kirjutanud sadade inimestega, mis ei ole just kõige austamisväärt asi lehele kirjutanute ja selget toetust väljendanud inimeste suhtes. Iga inimene on oluline, nagu ka tema arvamus. Minu jaoks näitab see lihtsalt tegemise taset ja see on üks asjadest, mis kujundab arvamuse! Seda enam, et Teie leht, hr Lauri Luik, sai hoo sisse peale minu postitusi, kus kutsusin üles Teie lehte toetama! Kahjuks on suur osa postitustest kustutatud, seega pole mul enam tõestust, et minu postitus, mis Teie lehte toetama kutsus, sai peaaegu 10 000 "laiki", sel ajal, kui Teie lehe "meeldimisi" kogunes tänu sellele postitusele ja muule tegevusele nii HRT kui HRT toetajate poolt soovitud 5000-st pisut üle. Seda siis peale seda, kui Te olite suutnud vaid mõnisada toetajat lehele saada.Ka võin lisada, et sellel lehel on üliharva ilmunud mingitki infot ning kogu aja jooksul pole olnud praktiliselt sõnagi juttu eelmise Riigikogu ajal tegutsenud toetusgrupi tegemistest!? Nii et pigem võinuks lehel vastuseks tänada mind ja HRT toetajaid selle eest, et andsime olulise panuse sellel lehel piisava arvu toetajate saamiseks!?

Lisaks ei ole RE poliitikud, peale üksikute erandite, avaldanud ka meedias oma selget toetust sellele projektile. Pigem on Kalev Kallemets jt. RE poliitikud öelnud välja, et Haapsalu raudtee on mõttetu ja mittevajalik (kuni selleni välja, et reisirongiliikluse puhul tuleks kaaluda selle lõpetamist kogu Eestis), kuni peaministrini välja, kes soovitas kasutada ekspressbusse. Ma ei hakka siin selgitama, miks sellised soovitused ei ole majanduslikult otstarbekad jm teemaga seonduvat (olen selle nimel kirjutanud juba tuhandeid postitusi, lahates teemat üksipulgi ning pühendanud selle heaks kokkuvõtvalt sadu päevi oma vabast ajast, kaasa arvatud kõikvõimalikul moel Läänemaa tutvustamine), küll aga on sellise info tagajärjel kujunenudki minul arvamus, et RE on pigem raudtee vastu kui poolt. Nii et kahjuks ei saa ma kuidagi vabandada "sõnniku avaliku laotamise" eest, sest siin ei ole tegemist mingite väljamõeldistega, vaid avaliku inforuumi mõjul tekkinud muljega olukorrast ja suhtumisest. Lisaks kõigele on mitmed erinevate erakondade tipp-poliitikud nii avalikult kui ka "kuluaarides" välja öelnud täpselt sama - Haapsalu raudtee "pidur" on eelkõige RE!

Et kõik, kes ongi selle raudtee vastu või et igal inimesel oleks võimalus oma seisukohti tõestada, olgu siis poolt või vastu, olemegi pakkunud selleks võimalusi ka saates. Loomulikult on alati võimalus ka suhtlusmeedias asjadele vastu vaielda, mis ei tundu tõesed või õiged, ka Teil! Enne valimisi tehtud erisaatesse kutsusime arvamust avaldama samuti seitsme erakonna esindajaid. Nii oli ka selles saates konkreetselt võimalik oma (erakonna) arvamused välja öelda. Paraku ei nõustunud EER, SDE ja RE selleski saates osalema, VE, IRL, KE ja EKRE esindajad aga ütlesid välja oma selge toetuse Haapsalu (Rohuküla) raudteele. Lühidalt öeldes, iga hetk ja iga päev on kõigil võimalus avalikult oma arvamust välja öelda! Seda ka minu väljaütlemiste juures või ükskõik kus suhtlusmeedias.

Seega ei saa ma vabandada olematute asjade eest ja pigem ootan konstruktiivset koostööd, mitte ükskõiksust. Peagi on kätte jõudmas üks kurb aastapäev, millega "tähistame" 20 aasta möödumist reisirongiliikluse lõpetamist Haapsalu raudteel ja selle 20 aasta jooksul on kõikidel poliitilistel jõududel olnud piisavalt võimalusi oma toetust tõestada ehk et see raudtee taastada, eelkõige pikalt valitsuses "enamusosalust" omanud Reformierakonnal. Ja seda ongi kogu selle aja oodanud tuhanded Eestimaa inimesed!

Seepärast kutsungi üles kõiki inimesi ja poliitilisi jõude jätma kõrvale erimeelsused ning seisma asja eest, mis on vajalik Eestimaale, et kindlalt edasi minna asjade paremaks muutmise teel! Hr Lauri Luik, Te olete meedias öelnud, et olete koos mitme Läänemaa poliitikuga "motiveerinud inimesi, kulutanud mitmeid uksi ja selgitanud teema olulisust ning osalenud väga paljudel selleteemalistel aruteludel"! Kuidas on jõudnud info sellest avalikkuseni? Kas pigem ei ole arvamuses "RE on vastu"! süüdi seega hoopis infopuudus ning soovimatus oma toetajaid piisavalt valgustada?

HRT - Haapsalu Raudteejaam Tagasi

alias

Neeme Sihv


1 kommentaar:

  1. Täiendavalt teatan, et hr Lauri Luigele on peale seda artiklit saadetud uus kiri, millele ootab vastust saate produtsent ja kiri puudutab endiselt toetusgrupi (juhi) huvi teemaga kaasatulemiseks ning raudtee toetuse kohta arvamuse saamist muuhulgas ka Reformierakonna poliitikutelt ning erakonnalt üldse.

    VastaKustuta